עולם השיווק באינטרנט שופע סיפורי הצלחה שחלקם אכן גדולים ומרשימים, כאשר כל חברה או אדם שהצליחו מחזיקים את סודותיהם המקצועיים להצלחה. עם זאת, מרבית המומחים בתחום יסכימו שקיימים שני גורמים עיקריים המסייעים להצלחת השיווק באינטרנט:
• ידע רלוונטי ומעמיק
• עשייה מרובה.
כפי שנאמר - לך אל הנמלה עצל, למד דרכיה וחכם.
יש המוסיפים כי גם השיתופיות הינה כלי חשוב להצלחת השיווק ברשת, וכמובן שעל מנת להצליח עליכם להקים אתר הכולל מסרים שיווקיים יעילים ואיכותיים בעלי ערך תוכני לקהל הגולשים, כגון מאמרים וסרטונים או תמונות וכתבות, תוך הקפדה על מסירת מידע יעיל, עדכני, אמין ואותנטי. הוסיפו לכך חשיבה ועשייה שיווקית יצירתית, ויש בידכם מתכון מעולה להצלחה.
אין דרכי קיצור
כמו בשאר העולם העסקי, גם בתחום השיווק באינטרנט לא קיימת נוסחת קסם שבזכותה אנשים מתעשרים בין לילה. מאחורי כל סיפור הצלחה ישנם אנשים שטרחו ימים ולילות על הגשמתו, ואף בעלי הרעיונות הגדולים והמבריקים ביותר עמלו רבות על מנת להגיע לפסגה.
אמנם, לעיתים נראה מהצד כאילו הללו הצליחו בין לילה, אך האמת רחוקה מכך שנות אור וכל מי שמחפש דרכי קיצור להצלחה סופו במרבית המקרים להתאכזב, אלא אם הגורל ואלוהים חשבו אחרת. למעשה, כדי להצליח בשיווק עסקי באינטרנט ולהשיג יתרון על פני המתחרים, עליכם לקחת נשימה עמוקה ולהיות בעלי אורך רוח, לעבוד קשה יותר במשך שעות ארוכות, להיות מוכנים להתייצב מול אכזבות, הקרבות, כישלונות ואתגרים, ולהתמיד מולם לאורך זמן.
אז במקום לבזבז את הזמן שלכם בחיפוש אחר קיצורי דרך השקיעו אותו בעשייה, בלימודים ובחקירת השוק, ואם לא תוותרו ותלמדו מהטעויות שלכם ההצלחה לא תפסח גם עליכם.
שיתוף פעולה שיווקי באינטרנט
איתי פז מייסד אפיליקון טוען כי אחת הדרכים החשובות להצלחה בשיווק באינטרנט היא באמצעות שיתופי פעולה. רשת האינטרנט מבוססת רבות על שיתוף פעולה בין גורמים וחברות שונות, כמו למשל ברשתות החברתיות ובקישורים חיצוניים בין אתרים שונים, ובהחלפת תכנים בין אתרים כדוגמת סרטים, מאמרים, חדשות ותמונות.
שיתוף הפעולה הינו כלי חשוב ובסיסי בשיווק האינטרנטי שעשוי להוביל אתכם ליעד הנחשק של להיות ראשון בגוגל, מיקום שלדברי זהר עמיהוד, מומחה בעל שם בשיווק באינטרנט בכלל ובמנועי החיפוש בפרט, הינו אחד מיעדי העל של קידום אתרים.
לכן, ערכים של שיתוף ונתינה, החלפת כלים וידע, יעזרו לכם להתקדם ולהצליח בעולם השיווק הווירטואלי. למעשה, שיתוף הפעולה מתחיל כבר בתוך הארגון שלכם, וככל שתלמדו ותשתפו את הכפופים לכם והשותפים שלכם בידע שצברתם ברזי המקצוע, כך תגדל הצלחתם והצלחת העסק כולו. גם שיתוף פעולה עם גורמים חיצוניים ולעיתים ללא אינטרס מידי עבורכם, תתגלה עם הזמן כמשתלמת, כפי שנאמר - "יד רוחצת יד". ככל שתעבדו בשיתוף פעולה נרחב ומקיף יותר עם חברות, עסקים וספקי שירות באינטרנט, כך יגדל המוניטין החיובי של חברתכם שיתבטא עד מהרה גם במונחים כלכליים.